Brand, best branding, brand identity,….
Říkám si o malér - kdy se tu do mě pustí spousta nadšených brand manažerů, PR bossů a novodobých reklamních guru, na jejichž rtech, e-workshopech a prezentacích visí spousta lidí, kterým na bedrech firemní reklama a PR leží.
ALE já prostě musím.
A dal jsem si na to dokonce časový odstup. Odstup od doby, kdy všude kolem nás doma i ve světě se začal v mnoha podobách, verzích a označeních řešit korona virus, tedy od začátku roku 2020. Ve stejné době se začalo také stupňovat na odborných webech, Linkedinu, apod. horečné presentování a diskutování na téma „Brand“ /značka/, protože v dubnu proběhla Brand Management conference 2020. A to téma je stále hodně frekventované a chápané jako existenčně důležité.
Upřímně, už jsem byl v té době začátku roku nějak „ubrandovaný“, vlastně stále jsem, a to především proto, že po mnoha letech kontaktu s firmami a společnostmi všeho možného zaměření, velikostí, postavení, mám myslím přehled o realitách, zákulisí, přístupech, serióznosti,… A taky jsem dlouholetý zákazník a spotřebitel.
A tak mám za sebou nejen poznání, že platí, a nějak mi připadá čím dál více, ono známé, „na povrchu huj a uvnitř fuj“, stejně jako zkušenosti s tím, jak drahý šmejd si člověk pořídí u světových a vychvalovaných značek. Ale také člověk poznal jaký je skutečný stav uvnitř mnohých firem, jak hodně se rozchází veřejně prezentované firemní zásady, hodnoty, desatera, od reality.
Ale takový je svět! To patří k současnosti! To je business! Tak čemu se divím?
Vlastně se tomu ani nedivím, ale jedno mi to není. Proč?
A jsem zpět u druhého velkého tématu začátku roku a tím je svět a život s Covid-19. Protože se stalo v současné moderní době běžným, že politiku dělají neznalí, neschopní, inteligenčně podprůměrní, nemorální, bezcharakterní a především moci chtiví, tak utrácí neskutečné peníze na marketéry a PR týmy, kteří za ně mluví.
Very good job! To bez diskusí. Jak pro samotné marketéry, tak i pro ty politiky. ALE naše zem, stejně jako skoro celý svět, silně pociťuje, jak ve skutečnosti je ten brand hodnotný a jaké jsou a budou následky.
A na zmíněné konferenci mnozí tito guru vystupovali, radili a učili. S jakou zodpovědností přistupují k tomu, že přetírají černé na bílé? Já vím, moralizuji, ale skutečnost je taková, že se podílejí, a budou se podílet, na tom, že mnohé firmy, mnozí živnostníci, rodiny i samotní lidé si sáhnou na dno, možná zkrachují, možná se již nikdy nezvednou. Protože za vloženými slovy do úst politiků, prohlášeními, facobookovými tyátry je realita strachu, omezování, ztráty svobody, zakleknutí, rozkrádání státního majetku a financí,… Tedy pořádné fuj!
Very good job? Very good business? Ať si každý odpoví sám. Oni mi marketéři říkávají, že jednoduše dělají svou práci. Ostatně podobné odpovědi zaznívaly i u Norimberského procesu.
Značka/brand – to jsou slogany, symboly, loga, aj. – stále si ale myslím, že nejvíce má jít o reálnou, pozitivní identitu a pověst. Tedy pokud jde o budování dlouhodobé budoucnosti značky.
Nebo už s dlouhodobým úspěchem, růstem a dobrou pověstí, nepočítáme? Třeba to za nás markeťáci vždy nějak okecají.
Dobré zboží se chválí samo. Toto rčení platilo a považoval jsem jej za základ obchodu, a budu požadovat dál. A představte si, že dnes slýchám, že to již dávno není pravda, protože prostě hlavní slovo musí mít reklama.
No, tak hlavně abychom to přežili. Až nás doba koronavirového šílenství opustí, možná zůstanou jen silné firmy, které nás dál budou válcovat svou reklamou, a nám nezůstane nic jiného, nežli kupovat dál pozlacené šmejdy.
Možná bychom však mohli začít alespoň tím, že nebudeme věřit těm PR politickým žvástům vloženým do úst mocipánů. A pokud si v budoucnu zasloužíme znalé, moudré a charakterní osobnosti v politice a řízení státu, tak lživý marketingoví poradci se svými týmy, přijdou o kšefty.
Ne, nemám nic proti reklamě a PR. Naopak jsem vždy uznával a miluji i oceňuji vtip a sílu v jednoduché myšlence sloganu. Mám upřímnou radost, když jedu z firmy, která i v dnešní době nepotřebuje ani masivní reklamu, natož ve své prezentaci lhát a mlžit. A ony takové firmy stále jsou.
Jen mi nějak v současnosti bere radost to, že je normální klamat a lidem je to jedno.
Libor Chrášťanský
Co na to příští český premiér?
Už teď cítím, jak jedna deprese střídá druhou, pokud bych si jen zkusil představit, že budoucím českým premiérem, který by vystřídal tu neskutečnou lidskou kreaturu, by byl pan Bartoš, nebo někdo z pánů Fiala a Rakušan
Libor Chrášťanský
Vám se to kecá – ale jak na tu pandemii?
Na hlavu vlády se sype kritika za kritikou. Opozice si honí volební body, každej je chytrej jak rádio, jak by řekla moje žena, ale pojďte si to zkusit! Vždyť oni si s tím nevědí rady ani nikde ve světě.
Libor Chrášťanský
Tak vy jste krizový manažer, pane Babiši?
A že vás tam v tom vládním seskupení je, co? Ukažte mi jedinou rozumnou firmu, která by pro svou záchranu sáhla po takových hňupech! A vy, masochisti, co takovým lidem tleskáte, přemýšlejte o svém svědomí.
Libor Chrášťanský
Mimozemšťané jsou tady!
Pobavil jsem se z informací médií v minulém týdnu na toto téma, ALE SOUHLASÍM - setkávám se s mimozemšťany a jejich působením každý den. I když USA a Izrael to prý tají.
Libor Chrášťanský
Tak nám vládo pěkně vrtíš psem.
Pan ministr Blatný nám představil PESa. A my si mysleli, že je to odborník a začnou mít věci logiku a skončí propaganda strachu a vyhrožování.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová
Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...
Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy
Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...
Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé
Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...
Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem
Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...
- Počet článků 82
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1203x
www.startupteam.cz